5 tips om van je smoothie een volwaardig ontbijt te maken

Een ontbijtsmoothie, een goed begin van je dag! Smoothies zijn gezond, lekker en je hebt ze binnen 1 minuur gemaakt.

Maar wanneer je een smoothie voor het ontbijt neemt, zorg er dan voor dat deze wel voedzaam en vullend is. Een smoothie van water, spinazie en banaan is prima als tussendoortje, maar daar kom je de ochtend niet mee door. Dit heeft je lichaam zo verteerd met als gevolg dat je halverwege de ochtend alweer honger hebt. Maar wat  moet er dan wel allemaal in je smoothie zitten, zodat dit een volwaardig ontbijt is?

ontbijtsmoothie

5 tips om van je smoothie een volwaardig ontbijt te maken

Het is niet dat je ontbijtsmoothie vol moet zitten met alle onderstaande ingrediënten, maar zorg er wel voor dat je smoothie voedzaam en vullend is, zodat je de ochtend energiek doorkomt.

1. Voeg eiwitten toe

Door eiwitten toe te voegen, zorg je ervoor dat je smoothie een verzadigt gevoel geeft en je niet na een uurtje weer honger krijgt. Maak je smoothie daarom op basis van (plantaardige) melk, (plantaardige) yoghurt of voeg een schep eiwitpoeder toe.

2. Een schep havermout

Voeg een schep havermout toe aan je smoothie. Je proeft hier niet zoveel van, maar havermout zorgt wel voor een portie langzame koolhydraten en vezels.

3. Banaan

Banaan maakt je smoothie zoet, romig en het geeft een dosis energie. Precies wat je nodig hebt in je ontbijtje. Bij mij gaat er standaard een banaan door m’n smoothie.

4. Groene bladgroenten

Tover je smoothie om in een groene smoothie door een grote hand bladgroenten toe te voegen, zoals spinazie of andijvie. Deze bevatten veel vitamines, mineralen, antioxidanten, vezels én het stofje chlorofyl. Chlorofyl bevat ontgiftende eigenschappen en is goed voor je spijsvertering.

5. Gezonde vetten

Avocado of noten (zoals cashewnoten) zorgen dat je smoothie gezonde vetten bevat en ze maken je smoothie lekker romig!

4. Zaden

Ten slotte kun je nog zaden als hennepzaad, chiazaad of lijnzaad toevoegen aan je smoothie. Deze zitten vol met eiwitten en gezonde vetten. Eigenlijk geven ze weinig smaak aan je smoothie, maar ze maken je ontbijt wel meteen een stuk voedzamer!

Houd je van smoothies, dan vind je deze 5 smoothiebowl vast ook heel lekker!

ontbijtsmoothie

Gerelateerde berichten

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.