Wat staat er op mijn boodschappenlijstje?

Boodschappenlijst feelgoodbyfoodBoodschappen doen. Je zult het misschien niet geloven, maar ik vind dat dus heel leuk! Een hobby durf ik het nog net niet te noemen, maar ik vind het heerlijk om wekelijks en maandelijks de kasten en koelkast te vullen met nieuwe voorraad en verse producten. En om nieuwe producten te spotten en uit te proberen. Vooral wanneer er nieuwe seizoensproducten in de winkels liggen.

Ik doe mijn boodschappen bij verschillende supermarkten. Zowel voor het assortiment als de prijs. Elke week ga ik naar de Lidl bij mij om de doek voor noten, dadels, verse kruiden, vers fruit en verse groenten (de prijs-kwaliteit is daar echt goed). Maar als ik daar ben neem ik ook altijd rode wijn, humus, olijven en sla mee. En wanneer nodig voorraadproducten als tomatenblokjes en tomatenpuree.

Bij de Albert Heijn haal ik producten als plantaardige yoghurt, havermelk, tempeh, kokosmelk, peulvruchten en volkoren granen mee. Hier grijp ik nooit mis voor dit soort producten.

Naast de supermarkt ga ik af en toe ga ik langs de Turkse supermarkt/groenteman voor groenten, fruit, dadels, verse kruiden, Libanees brood etc.

Met dit boodschappenlijstje heb je altijd een voorraad gezond en voedzaam voorraad eten in huis.

Mijn boodschappenlijstje

Natuurlijk zijn er ook producten die ik heel af en toe eens koop en er zit soms echt wel eens iets ongezonds tussen (kaneelbroodjes en chocola), maar dit lijstje bevat de standaard producten die ik altijd in huis haal. Benieuwd wat er wekelijks en maandelijks op mijn boodschappenlijstje staat?

Wekelijkse boodschappen

fruit; standaard bananen, blauwe bessen, appels, citroenen en siezoenssfruit
groenten; spinazie, tomaten, champignons, aubergine en seizoensgroenten
slablad; rucola, veldsla
kiemen
verse kruiden
tempeh/tofu
avocado’s
humus
verse olijven
havermelk
kokos-rijstmelk
plantaardige yoghurt
noten; pecannoten, walnoten, amandelen
volkoren brood/haverbrood
rode wijn

Maandelijkse boodschappen

olijfolie; Weten elke olie je het beste waarvoor kunt gebruiken?
knoflook
ui; rood en wit
sojasaus
tomatenblokjes
tomatenpuree
kokosmelk (blik)
currypasta
groentebouillon
diepvriesfruit
thee; groene thee, kruidenthee
bruine rijst
soba noedels
volkoren spelt pasta
quinoa
havermout en havervlokken
volkoren speltmeel
peulvruchten; linzen/kikkererwten/bonen
gedroogde kruiden; kurkuma, paprikapoeder, cayene, tijm, komijn, rozemarijn, peper
dadels
pompoen- en zonnebloempitten
sesamzaadjes
mozzarella/feta af en toe

Wat staat er altijd op jouw boodschappenlijstje? Ik ben benieuwd!

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.