Achter de schermen 22

De eerste ‘achter de schermen’ na de zomer. En de eerste weken waren leuk en gezellig druk. Met een paar perstripjes, events, nieuwe campagnes, fietstochten door de regen en de eerste herfstrecepten. Ook ben ik deze maand een nieuwe uitdaging aangegaan: de hele maand Oktober plantaardig eten. En en en…. ik ben bezig met een BOEK!

Glamping in Toscane

Door Vacanceselect werd ik uitgenodigd voor een glamping reisje naar Toscane. Ik vind kamperen, het liefst in de natuur, super tof. Glamperen had ik nog nooit gedaan, dus hele benieuwd naar. Toscane was ik ook nog nooit geweest, maar had er wel zo een prachtig idyllisch beeld bij. Heel veel zin in dus!

Samen met 3 andere bloggers gingen we 4 dagen glamperen op een het prachtige Toscane. Onze glamping lag in de bergen en was prachtig. Midden in het groen tussen de bomen en er woonde allerlei dieren. Zelf een heel lief klein vosje!

Ze hebben allerlei accomodaties. Van een basic houten hutjes (die van binnen nog steeds luxe waren met een boxspring, houten voer en eigen sanitair) tot een soort luxe hotelsuites. Ja, dat is dus glamperen! Ik vond het kamperen in een houten hut/tent in de natuur, maar toch de luxe hebben, een geweldige ervaring. De foto’s zeggen genoeg…

We hebben vooral heel veel en ongelofelijk lekker gegeten. We zijn in 4 dagen 5 keer uit eten geweest. En bedenk je even dat buiten de deur lunchen en dineren bestaat uit 5 gangen! Ze beginnen met anti-pasti, vervolgens pasta’s als tussengerecht, vlees en vis (die heb ik uiteraard over geslagen) als hoofdgerecht, dan een plank vol dessert en dan nog koffie met koekjes! De Italiaanse keuken.. wauw!

Verder hebben we een middag op Vespa’s rondgereden door de bergen. Denk aan zon, prachtige olijfbomen, wijnvelden en heel veel groen. Ook hebben we een wijnproeverij gehad en rondgelopen in sfeervolle mini stadjes. Toscane heeft echt mijn hart gestolen en ik hoop hier snel eens naar terug te gaan.

Toscane

Er komt een boek!

Oké, ik ga het gewoon vertellen: ik ben bezig met het maken van een boek! Het idee voor dit boek zit al 3 jaar in mijn hoofd, maar het kwam er gewoon niet van. Of ik was er zelf nog niet klaar voor. Maar ik wil het zo graag en krijg het maar niet uit mijn hoofd, dat ik er nu eindelijk mee begonnen ben!

Maar jemig, wat een werk is dit! Vooral omdat ik dit boek maak naast mijn huidige werkzaamheden én alles in mijn eentje wil doen. Teksten schrijven, tips, weetjes, recepten uitschrijven en het meeste werk: alle recepten maken, stylen en fotograferen. Vervolgens het hele boek nog in elkaar zetten. Maar ik ben nu al zo enthousiast, al het werk is het meer dan waard. Ik kan niet wachten op het moment dat ik het boek ook werkelijk in mijn hand heb. Ik ga nog niet niet vertellen wat voor boek het previes wordt… pas als het bijna af is!

Klimaatverandering!

Vorige week deed ik een campagne voor Milieudefensie over klimaatverandering. Naast gezonde en zoveel mogelijk plantaardig eten, probeer ik ook zoveel mogelijk milieuvriendelijk te leven. Ik hou van de natuur en van dieren, dus dan kun je dit probleem niet negeren. Klimaatverandering is namelijk niet een zorg voor later, maar een probleem van nu.

Milieudefensie is een zaak gestart tegen Shell: de grootste milieuvervuiler van ons land. Voor deze zaak kun je net als ik, mede-eiser worden!

Bezoekje aan SPA

Ik was uitgenodigd voor een persreisje naar SPA in België. Dat water gezond is weten we allemaal, maar waar het precies vandaan komt en hele heel proces van grondwater naar water in een flesje is ontzettend interssant!

We bezochten de bron, deden een water proeverij, gingen natuurijk ook heerlijk uit eten, kregen een rondleiding door de fabriek, hebben even ontspannen in het zwembad en sauna, sliepen in een heerlijk hotel en mijn persoonlijke hoogtepunt: een fotografie workshop van fotograaf Eelco Roos!

Het waren twee hele gezellige en leerzame dagen.

Verrassingsweekend naar… Amersfoort!

De dag na SPA ging ik meteen door naar Amersfoort voor een verrassingsweekend! Ik hoorde twee dagen vannen voren pas dat de locatie Amersfoort was. Lekker om de hoek 😉

Met een kleine, leuke groep bloggers ontdekte we de stad Amersfoort. Ondanks dat ik 15 minuten met de trein van Amersfoort woon en er wel eens kom, kende ik de stad eigenlijk nog helemaal niet.

De eerste dag kregen een stadswandeling door de mooiste straatjes, lunchte we bij een hotspot in een prachtige tuin in het zonnetje, bezochten het bockbierfestival, aten bij een heel goed restaurant en ik sliep midden in Amersfoort op een prachtige locatie. De volgende dag begon ik met een ochtendwandeling en gingen we suppen op het water in het zonnetje (dit vind ik zo rustgevend).

Het is mij opgevallen hoe mooi en groen Amersfoort is. Het lijkt best op Utrecht, maar dan kleiner en rustiger. Ook zitten er veel goede en leuke otnbijt- lunch- koffie en diner spots. Binnenkort ga een foodtour doen door Amersfoort en deel ik een artikel met de beste hotspots op de blog.

Feelgoodbyfood

Iens perslunch

Door Iens werd ik uitgenodigd voor de Iens Insider perslunch in Utrecht. Als restaurant kun je nu op Iens insider worden. Hiervoor moet je een cijfer boven de 9 krijgen. Dit zijn dus de beste restaurants in Utrecht. We gingen lunch bij een van mijn favoriete restaurant in Utrecht: Le Jardin en sloten af bij Simple.

Vegetarische rookworst

Als foodblogger krijg je een hoop pakketjes en af en toe springt er iets uit dat ik graag met jullie deel. Unox kwam deze herfst met een vegetarische rookworst! Als vegetariër word ik altijd heel bij van dit soort ontwikkelingen.

Helaas vond ik de rookworst echt niet lekker 🙁 De structuur leek een beetje op boterhammetworst (zover ik nog weet hoe dit smaakt) en verder had de rookworst bijna geen smaak en veel te droog. Ik heb na 1 hap de hele rookworst weggegooid. Hoop dat andere er blijer van worden :’)

Oktober – plantober!

1 oktober ben ik een nieuwe uitdaging aangegaan: een maand helemaal vegan eten! Ik ben al heel wat jaren vegetariër en eet voor zo een 80% plantaardig. Het verschil zit ‘m bij mij in af en toe een kaasje, ei door mijn baksels en soms koemelk door mijn koffie.

Aangezien ik het milieu, de dieren en mijn eigen gezondheid belangrijker vind dan af en toe deze dierlijke producten eten, besloot ik een maand te proberen om helemaal vegan te eten. Moet lukken, toch? Vooral als ik je vertel dat ik echt niet zo veel geef om kaas, een ei los echt niet lekker vind en buikpijn krijg van koemelk en de meeste kazen. Ik deel na deze maand een verslag op de blog.

Populairste recepten

Dit waren de populairste recepten van de afgelopen weken.

Wortelcake

Dit recept heeft records verbroken op zowel de blog, Instagram en Facebook. Wauw, jullie houden net zo van carrotcake als ik <3

Vegan shoarma

Lekker happen in dit vegan broodje shoarma met een kommer sausje op Turks brood.

vegan shoarma

Thaise zoete aardappel Massaman curry

Een heerlijke, zoete curry met Massaman kruiden, zoete aardappel, kikkererwten, tofu en peultjes. Perfect op een herfstige dag.

Thaise massaman curry zoete aardappel

Al ingeschreven voor de nieuwsbrief!

Wil je niks missen? Schrijf je dan in voor de Feelgoodbyfood nieuwsbrief en ontvang iedere twee weken de nieuwste vegetarische recepten, tips, weetjes, hotspots en meer in je mailbox!

Verder nam ik spontaan een dagje vrij om te genieten van de laatste zomerse dag. Ik fietste naar de Soesterduinen, wandelde door het zand, aten fruit en een broodje hummus en fietsen weer terug. Heerlijk om tussen al drukte door even een dagje te genieten in de natuur.